понедельник, 13 февраля 2017 г.

Зміни до порядку проведення податкових перевірок

1 січня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» № 1797-VIII, який вносить корективи в порядок проведення податкових перевірок. Про найважливіші для бізнесу зміни зазначено нижче:
Перерозподіл функцій контролю
Закон закріплює функцію контрольно-перевірочної роботи за контролюючими органами обласного та центрального рівнів. Саме ці органи (а не державні податкові інспекції) уповноважені ініціювати перевірки - видавати накази про їх проведення, оформлювати направлення, а також складати акти (довідки), надсилати платникам податкові повідомлення-рішення та вимоги (рішення) зі сплати ЄСВ.
У свою чергу, територіальні органи ДФС, яких Законом позбавлено контрольно-перевірочних функцій, відтепер виключно здійснюють сервісне обслуговування платників податків.
Публічний план-графік перевірок
План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДФС до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Особливості проведення перевірок великих платників податків
Законом Змінено критерії належності платника податків до категорії великих платників податків: замість доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали у розмірі 500 мільйонів гривень -1 млрд. гривень; розмір податкових платежів збільшено з 12 до 20 млн. гривень. Окрім того, великим платником податку тепер вважається також постійне представництво нерезидента на території України, яке відповідає зазначеним вище критеріям.
Нова підстава для проведення документальної позапланової перевірки
Законом впроваджено нову підставу для проведення документальної позапланової перевірки – якщо платником податків не надано для проведення зустрічної звірки інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. Така перевірка проводиться виключно з питань, зазначених у запиті контролюючого органу.
Особливості відмови платника податків у допуску до проведення перевірки
Як і раніше, у разі відмови платника податків у допуску до проведення перевірки посадовими особами контролюючого органу складається у акт, що засвідчує факт відмови. Проте тепер у ньому повинні бути обов'язково зазначені причини відмови, а платник податків має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта. У свою чергу, у разі відмови посадових осіб платника податків підписати акт, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт відмови в отриманні акта та/або наданні письмових пояснень до нього.
Обмеження щодо проведення камеральних перевірок

Відтепер, камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. 

За матеріалами "Юрліга" http://jurliga.ligazakon.ua/news

Комментариев нет:

Отправить комментарий